zaterdag 9 april 2016

Servettentechniek

Afgelopen donderdag had ik mijn eerste teamochtend en  Isabelle had een leuke techniek voor ons: de servettentechniek.
Ik had nog nooit met deze techniek gewerkt, maar het is erg leuk om te doen!
 
Je stempelt een afbeelding op een servet en kleurt deze in met de aquapainter.
Vervolgens leg je de afbeelding op servettenfolie ingesmeerd met Modge Pot.
 Je gebruikt alleen de eerste laag van het servet en.de Modge Pot moet al wel opgedroogd zijn.
 Met een strijkijzer strijk je dan de afbeelding op de servettenfolie.
 Leg wel een stukje bakpapier tussen je afbeelding en de servettenfolie. Als de afbeelding er goed op zit dan knip je deze uit.
Je hebt dan een sticker gemaakt die je op je project kan plakken.
Ik moet alleen nog wel wat oefenen met het inkleuren op een servet.
 
Dit is de kaart die ik gemaakt heb met de mooie Birthday Blooms stempel:
 
 
 Deze kaarsjes heb ik gisteren gemaakt met servetten:
Om dit te maken stempel je een afdruk op een servet, je pelt dan de eerste laag van de servet en legt deze bovenop het kaarsje. Vervolgens strijk je de afbeelding op het kaarsje.
(Het stempelafdrukje komt uit een retired set van SU)

3 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een leuke technieken, Sylvia!

Rosina zei

Heel leuk deze tachniek Sylvia...je heb er een prachtig kaartje mee gemaakt en ook de waxinelichtjes zijn heel mooi...

groetjes Rosina

hobbyisa zei

je vergeet te zeggen dat je ook bij de kaart alleen het bovenste laagje van het servet gebruikt.
Maar is inderdaad erg leuk om te doen.